-
Program Dobry Start 300+
O programie Dobry Start
Dobry Start to rządowy program wsparcia, w ramach którego rodziny otrzymają raz w roku dla każdego rozpoczynającego rok szkolny dziecka jednorazowe świadczenie na wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł. Wypłata świadczenia nie zależy od posiadanego przez daną rodzinę dochodu.
- Świadczenie przysługuje uczniom do ukończenia 20 roku życia, a w przypadku niepełnosprawności do ukończenia 24 roku życia
- Świadczenie nie przysługuje dzieciom, które w roku szkolnym 2024/2025 będą uczęszczały do przedszkola oraz dzieciom realizującym roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. "zerówce".
- Świadczenie nie podlega opodatkowaniu, egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
- Przyjmowaniem wniosków o świadczenie dobry strat, ich rozpatrywaniem oraz wypłatą tego świadczenia zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
- Wnioski o świadczenie Dobry Start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną.
- Wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe.
Wnioski o świadczenie Dobry Start na rok szkolny 2024/2025 można składać drogą online od 1 lipca 2024 r. do 30 listopada 2024 r. przez:
- Portal informacyjno-usługowy Emp@tia,
- Bankowość elektroniczną,
- Portal PUE ZUS.
Przydatne informacje
Jak złożyć wniosek?
Po zalogowaniu do systemu bankowości internetowej, wybierz zakładkę
„Program 300/800 plus”, a następnie odpowiedni wniosek, w tym przypadku „Program Dobry Start”.
Kto może złożyć wniosek o świadczenie przez bankowość elektroniczną?
Rodzic,
- jeśli dziecko nie mieszka z obojgiem rodziców – wniosek składa ten rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem,
- jeśli dzieckiem opiekuje się równocześnie oboje rodziców, to świadczenie otrzyma ten, kto pierwszy złoży wniosek,
- gdy drugi rodzic złoży wniosek o świadczenie po innym rodzicu, ZUS ustali, kto sprawuje opiekę na dzieckiem.
Kiedy złożyć wniosek?
Wnioski o świadczenie Dobry Start na rok szkolny 2024/2025 można składać drogą online od 1 lipca 2024 r. do 30 listopada 2024 r.
Dodatkowe informacje
- Bank Spółdzielczy w Przeworsku umożliwia złożenie wniosku Dobry Start online w bankowości internetowej. Złożenie wniosku w oddziale Banku nie jest możliwe. Złożenie wniosku jest całkowicie bezpłatne.
- Jeżeli do wniosku załączasz wymagane dokumenty wcześniej przygotuj ich skany.
- Pamiętaj, że wniosek możesz złożyć tylko w swoim imieniu. Nie ma możliwości złożenia wniosku w imieniu innej osoby.
- Bank nie weryfikuje pod względem formalnym i merytorycznym danych podanych we wniosku oraz załączników i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi, po tym jak wniosek zostanie przekazany do ZUS. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do systemu informatycznego Emp@tia, za pośrednictwem którego wnioski trafiają do ZUS.