-
MojeID
Załatwiaj sprawy urzędowe przez własny komputer
mojeID umożliwia Ci bezpieczne potwierdzanie tożsamości online. Dzięki mojeID łatwo uruchomisz Profil Zaufany, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystanie z wielu e-usług przez Internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.
Szybko przekonasz się, że mojeID to także oszczędność czasu – sprawy urzędowe załatwiasz wtedy, kiedy jest Ci wygodnie, korzystając z własnego komputera.
Dostawcą usługi mojeID jest Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj:
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj:
Dlaczego warto?
Przydatne informacje
- Potwierdzenie tożsamości – w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np.: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania
- Logowanie do istniejącego konta
- Autoryzacja operacji
Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
Energetyka
- Rejestracja wniosku/formularza
- Przedłużenie umowy
- Dostęp do portalu klienta
Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
- Zakup leków przez Internet
Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
- Opłacanie abonamentu
Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez Internet
- Odnowienie polisy (Direct)
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz TUTAJ
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz TUTAJ
Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Twojej tożsamości.
Zyskujesz więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Nie. Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych.
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku. Zawsze wiesz, co i komu przekazujesz, ponieważ przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji.
1. Należy wejść na stronę : https://pz.gov.pl/pz/index
2. W prawym górnym rogu należy kliknąć przycisk „zarejestruj się” i wybrać panel „Bank lub inny dostawca tożsamości”
3. Następnie należy wybrać ikonę „SGB BPS” – z prawej dolnej strony ekranu.
4. W kolejnym kroku wybieramy z listy rozwijanej województwo i nawę Banku.
5. Po chwili nastąpi przekierowanie na stronę logowania systemu EBP:
6. Po zalogowaniu do systemu Bankowości internetowej, otrzymamy „listę zgód”, które potwierdzamy przyciskiem „akceptuj” i autoryzujemy za pomocą kodu SMS lub powiadomienia PUSH (akceptacja zgody PSD2):
7. Potem następuje przekierowanie na stronę Profilu zaufanego, gdzie trzeba wpisać/utworzyć Identyfikator użytkownika, zaznaczyć „Zapoznałem się z przepisami dotyczącymi profilu zaufanego i podpisu zaufanego” – potem klikamy przycisk „Zarejestruj się”.
Za pomocą utworzonego konta można logować się do e-usług administracji publicznej, dostępnych na przykład na platformie ePUAP. Pozostałe funkcje, na przykład podpisywanie dokumentów elektronicznych, uzyskasz po potwierdzeniu swojego Profilu Zaufanego.
Aby skorzystać z mojeID, wystarczy na stronie internetowej dostawcy usługi lub urzędu, którzy udostępniają tę metodę potwierdzania tożsamości, wybrać opcję logowania lub potwierdzania tożsamości z mojeID. Po kliknięciu odpowiedniego przycisku/linku, wyświetlą się ikony dostawców tożsamości – m.in. banków. Użytkownik wybiera bank, z którym chce potwierdzić tożsamość lub przekazać dane, a następnie zostaje przekierowany na stronę banku i tam wprowadza swój login i hasło. Po zalogowaniu, każdorazowo zostanie on poproszony o wyrażenie zgody na przekazanie swoich danych. Po zatwierdzeniu przekazania danych zostanie automatycznie przeniesiony do serwisu firmy lub urzędu, z którego usług chce skorzystać.